zaterdag 13 augustus 2016

Let's knot it!


Toen ik enkele jaren geleden begon met naaien, was de topmadam van deze blog een grote inspiratiebron voor me. Ontelbare keren bekeek ik de posts op haar blog van achteren naar voor, één voor één en telkens met open mond. Deze jurk bijvoorbeeld, is met voorsprong nog altijd de mooiste jurk die ik ooit geblogd zag.

Toen ik de originele knoopjurk van Riet zag, was ik weggeblazen door de originele overlappende zijkanten. Ik maakte dan ook een grote vreugdesprong toen ik een tijd later las, dat de jurk omgetoverd zou worden in een kooppatroon.


Vorige week was het eindelijk zo ver. Mijn stofjes lagen, samen met de ideale paspel, al op voorhand klaar en de dag na lancering was m'n 'Just knot it'-jurk een feit. Voor bloggen was het nog een weekje wachten.

Het patroon aanprijzen is eigenlijk een overbodige luxe want de schoonheid en vooral de originaliteit druipt ervan af. Ikzelf was vooral weggeblazen door het prachtige lijnenspel in de jurk, vooral door de overlappende zijpanden. Met een fluo-roze paspel zette ik dit extra in de verf. De rest van de jurk hield ik simpel, al kon ik het niet laten om om met blauwe kleurvlakken te spelen en die op strategische plaatsen te laten terugkeren.

 
 
 

Om de jurk ook herfstproof te krijgen, koos ik voor een versie met knopenpad in de jurk. Dat het ideaal was om nog wat te colorblocken én m'n roze accent te laten terugkeren, was mooi meegenomen.

 Vlieg je met ons mee naar nog meer 'just knot it'-jurken?
 



Patroon: Just Knot It - Mind The Whale
Stof: Limestone Feel Indigo - Art Gallery

25 opmerkingen:

  1. De mooiste die ik tot nu toe zag!! Prachtige kleurencombi's en prachtige dochter! De jurk sluit ook mooi aan bij het bovenlijfje. Dat vind ik bij anderen soms te wijd.
    Echt goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie versie heb je gemaakt ! En die zijkanten zijn inderdaad mooi in het oog springend en origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een mooie versie. ❤️ voor de stoffen combi. ❤️ voor de fluo roze paspel ❤️ voor jouw toegevoegde lijnenspel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jouw versie is prachtig en staat beeldig bij dat chocolade velleke ;-)
    het patroon is hier gekocht en kan niet wachten om eraan te beginnen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superversie. Stof van de bovenste plank en dat spel met kleurvlakken doet het helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een mooi compliment. Je doet me helemaal blozen 🙂

      Verwijderen
  6. Oh Leen zo prachtig! Het kleedje, dat blauw en de fluo roze details staan je dochter prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is echt één van mijn favoriete Just Knot It's, prachtig prachtig prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. waauw Leen!! Dit is echt wel een van de allermooiste Just Knot It jurkjes die ik zag, amai!! mijn mond valt ervan open!! Die kleurtjes en dan met dat roze erbij, en ook die band onderaan. Echt een streling voor het oog! en al helemaal met jouw prachtige dochter erin! waauw in 't kwadraat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Magnifique. Echt prachtig. Het jurkje deed me stiekem denken aan de tapettenjurk. Was ook een van mijn favorietjes. :)
    En wat een mooie foto's. Hoe kan het ook anders dan met zo'n guitig model. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh seg deze is kei mooi! Dat felroze paspelleke maakt hem helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze is zo, maar echt zo mooi! Dat blauw en roze, die boord onderaan, de manier waarop je met de stoffen speelde. Wauw. Echt. Mijn favoriete JKI tot nu toe! Zelfs favorieter dan mijn eigen versie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super mooi! Die roze paspel, die knalt, en tilt het kleed naar een heel nieuw niveau! Dit is mijn absolute favoriete tot nu toe!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. echt één van de mooiste tot nu toe! veel hartjes voor dat mooie blauw en de leuke foto's van jouw dochtertje...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, deze is prachtig! De mooiste die ik tot nu toe zag!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel leuk en die krijtfoto's zijn super leuk, die shoot vond ze vast super!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bedankt allemaal voor jullie fijne reacties!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw! Wat een mooie versie en een originele kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo schattig, prachtige kleur ook voor je dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zonder meer de mooiste die ik al zag passeren. Zeker met Oona erin :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo mooi! Prachtige kleurencombinatie en het staat haar schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen