zondag 8 januari 2017

Stingy love: de Cactus Hoodie


Oona en de cactusstof, onafscheidelijk waren ze de afgelopen weken. Waar Oona ging, volgde zonder twijfel de zin: 'Mama, die cactusstof is voor mij hé'. Dat opa in z'n tuin een hele serre vol van deze stekelige planten staan heeft, zal er ongetwijfeld voor iets tussen gezeten hebben.

De wensenlijst was ook van meet af vastgelegd: een trui, met een kap en een 'tiret'. Daag creativiteit dus voor mama. En welkom kleuter met een eigen willetje.



Basispatroon voor de 'hoodie' werd de de kaptrui onder de kaptruien, namelijk deze uit Stof Voor Durf Het Zelvers zij het dan wel met een aantal aanpassingen.

Omdat de rits in het voorpand voor Oona een absolute must was en ikzelf helemaal 'kierewiet' wordt van bobbelende ritsen, werd de boordstof onderaan geschrapt. Voor wat extra comfort en een mooiere afwerking, werd de hoodie helemaal gevoerd. Om toch dat tikkeltje extra te geven aan de trui, kwam er een paspel op de mouwen zoals ik al deed bij deze jurk. Never change a winning combination, niewaar?




De hoodie werd wat op de groei gemaakt (groeischeuten enzo, je weet wel) maar dat deerde Oona niet. Het zal u allesbehalve verrassen dat de trui de kast nog niet haalde, sinds ze van onder de naaimachine rolde.

Alle lof trouwens voor de stoffen van About Blue Fabrics. Niet alleen zijn de printjes super mooi, ook de kwaliteit is heel erg goed. En dat laatste is niet onbelangrijk natuurlijk.




Patroon: aangepaste kaptrui uit STDHZ
Stof: About Blue Fabrics Cactus - Bellelien


7 opmerkingen:

  1. Kei mooi. Ik word ook ambetant van hobbelende ritsen. Slim bekeken zo! En je ziet dat Oona kei gelukkig is in haar sweater!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi. Ik heb me nog niet aan een sweater gewaagd hoewel zoonlief dit het liefste draagt en er ook naar vraagt. Misschien toch een efforke doen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was ook mijn allereerste en eigenlijk houdt het niets in. Zeker proberen!

      Verwijderen
  3. Het is dat ik de stof -nog- niet heb, anders deed ik je zo na! Wat is dit ongelooflijk prachtig zeg!
    --en ik kan niet volgen zunne, hobbelige ritsen en boordstof schrappen; leg het mij eens uit?--

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, Oona's derrière is nogal -uhum- Afrikaans waardoor de trui door de boordstof altijd omhoog kruipt. Als je er dan een rits in hebt zitten, gaat dat helemaal in een bobbel staan. Ik koos daarom voor een versie zonder boordstof die over de poep heen kan :-D Het alternatief was een kortere rits met boordstof maar dan is haar trui in no time te kort ...

      Verwijderen
  4. Heel begrijpelijk dat ze die stof wou voor een trui met tiret! Ze staat er ook gewoonweg prachtig mee. Ik maakte eerlijk gezegd nog nooit een trui met kap.. 't Is dat dochterlief er nog niet naar vroeg denk ik, te gefocust op kleedjes, kleedjes, kleedjes hier. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! De stof is geweldig, en de rits is een prima idee van je dochter! Ik dacht even dat het een Ole was :-)

    BeantwoordenVerwijderen